Pazartesi, Ocak 16, 2017

Belki Öyle Değildir

Otobüste, minibüste öyle her taciz şüphelisini hemen linç etmemek gerek, bu çok önemli. 

Herşey göründüğü gibi olmayabilir

Mesela;

Üniversiteyi yeni bitirdiğim zamanlardı, Bakırköy'de bir iş görüşmesinden çıkmıştım. Kafam bi dünya, olur mu olmaz mı derken aklım hep orda.
Bakırköy Meydanın az ötesinde Bakırköy Taksim sarı, taksi dolmuşlar kalkar, şöförlerinin çoğu Mardinlidir. 
Taksime gitmek için sıradakine binip şöförün hemen arkasındaki üçlü koltuğun ortasına oturdum. 
Tam önümde yolcular tutunabilsin diye yatay bir demir üçlünün önü boyunca uzanıyor ve yatay demir tam benim önümde yere doğru uzanan başka bir demirle T şeklini alıyordu. 
Şöför yan tarafındaki kol dayama süngerini kaldırmış o da tam önümde T şeklinin oluştuğu yere yaşlanmış durumdaydı.

Bir Proust değilim, bu kadar tasviri sırf edebiyat için yapmıyorum var bir bildiğim.
Ben yine aklım biraz önceki toplantıda Ne olur nasıl yapılır filan diye aklımda alıp veriyordum.
Bi dakka ya, siz hiç manasız hareket yapmaz mısınız? 
Ne bileyim okurken dinlerken kalemini ağzına koyarsın, farkında olmadan bacağını sallarsın, dudaklarımı şişirirsin, ya da şu an, evet evet tam şu an, elini koyduğun yere bilinçli mi koydun elini yoksa orda kalmış mı?
Minibüs içi detaylar, manasız hareket savunmaları, yaklaşıyor yaklaşmakta olan

Neyse, dedim ya, o sünger tam önümde ve demire yapışmış durumda. 
Ben de gözlerim açık ama bakmazken elimi demirle sünger arasına sokmaya çalıştım, ama girmedi, bir daha denedim aklım yine toplantıda yine olmadı,  bir daha bu sefer daha sert, sanki elimi demirle sünger arasına sokunca ne olacaksa. 
İnsanoğlu işte saplantılı 

Derken dördüncü ya da beşinci denememde, benim o sünger zannettiğim kitle hışımla arkasına döndü. 
Hain şöför ben dalıp gitmişken süngeri indirip üzerine 30 yaşlarında bir kadın yolcu almış.
Ben 1 saattir sünger diye kadının sırtını parmaklıyorum. 
Biliyorum şık olmadı bu parmaklıyorum lafı ama maalesef durum tam anlamıyla bu. 
Kadın öyle hışımla döndü ve ben öyle hızlı utançtan kıpkırmızı oldum ki gölgesini vuran Red Kit yavaş kalır, kadının dönmesi ve benim kızarmam arasındaki hızda..
Ayak parmaklarımın yandığını hissediyordum utançtan. 
Güpegündüz 10 kişilik minibüste taciz. 
Çek sağa, linç et yola devam et durumu
O kadar utanıyordum ki ve sanırım yüzüm o kızarmayla öyle masum bir hal almıştı ki o bir hışım dönen kadın, tek kelime etmeden önüne döndü. 
Ben özür bile dileyemedim 
Ne diyecektim ki zaten?
- kusura bakma abla sünger sandım mı deseydim

Hiç yorum yok: